måndag 21 mars 2011

VÅRSKRIK!

Ostara Card - Eostre and the hares egg

Om du inte redan har ylat dig hes under helgens fantastiska fullmåne så har du chansen att skrämma, eller varför inte samla, dina grannar med ett härligt vårskrik. Skrik ut din glädje över att dagarna äntligen blir längre och att Gudinnan Skadi får dra sig norrut för denna gång medan Idun och Saga försiktigt tassar runt och väcker naturen.

Idag råder det total ljusbalans över hela jorden. Dag och natt är lika långa. Ta detta tillfälle till att balansera dig själv. Om du vill kan du göra en enkel meditation där du kontaktar den fortfarande så starka syster måne och frågar henne hur du bäst ska balansera dig själv och kanske också, vad som behöver balanseras.

Sätt dig bekvämt.
Andas några djup andetag.
Tänk dig att du sitter utomhus på en bekväm trygg plats.
Det är varmt och behagligt.
Det är natt och du kan se fullmånen lysa ner från den klara natthimlen.
Du kisar med ögonen och ser ett tydligt ansike i månens bild.

***
Du hälsar på Syster / Moder Måne och ber att få ställa några frågor.
Du formulerar dina frågor- t. ex
Hur ska jag på bästa sätt uppnå balans i mitt liv? eller
Vad ska jag göra för att få bättre balans i mitt liv?
Se hur frågorna far iväg upp i luften som små dimmoln, hela vägen upp till Syster måne.
Se också hur hon svarar och hur svaret kommer flygande genom natthimlen som ett litet stjärnfall, hela vägen ner till dig och in i ditt hjärta.
Känn efter vad Syster Måne har svarat.

***
Du kan också be SysterMåne om hjälp med balanseringen.
Be henne skicka ner sina helande månstrålar och låt dom skölja över din kropp.
Be din kropp vara mottaglig för Syster Månes frekvens och dess helande verkan.
Sitt lugnt och känn månens energi dansa runt i dina celler.
Känn hur vinterns trötthet bytts ut mot sprittande vårglädje och nyfikenhet.

***
Du reser dig upp och skakar lite på armar och ben.
Efter ett tag känner du hur det börjar klia lite i dina tår.
Det sprider sig upp genom dina ben och samtidigt börjar det sticka i dina fingrar.
Nu kan inte armarna vara stilla längre heller och du börjar känna ett litet bubbel
i ditt bröst. Du tar några djupa andetag och skriker ut din vårglädje tills luften tar slut.
Du skriker ut din lycka över att leva och att andas. Över att möta vårens mirakler ännu en gång. För ynnesten att ännu en gång få plantera frön i jorden och se dem växa.
Du skriker.......







Bilden med lekande harar och Gudinnan är gjord av fantastiska konstnären Wendy Andrew. Fler fina bilder hittar du på hennes hemsida här .
The Ostara picture is made by wonderful artist Wendy Andrew. You can find more fabulous art and pictures at her webpage here.

2 kommentarer:

  1. Hur jag hittade hit till er månsystar vet jag inte. Men jag kan säga er att jag blir varm i själen. Jag har länge sökt en gemenskap. Kram

    SvaraRadera